Rekisteri- ja tietosuojaseloste

TIETOSUOJA JA REKISTERISELOSTE

Henkilötietolaki (523/99) 10 § Laatimispvm: 25.05.2018


1. Rekisterin pitäjä: Tmi Lily & Noa, Y-tunnus 2841339-2

Mesikämmenkatu 4 15950 Lahti

puhelin: 040-5625667 sähköposti: asiakaspalvelu@lilynoa.fi 

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö: Marika Anttila 

3. Rekisterin nimi: Lily & Noa verkkokaupan asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus eli rekisterin käyttötarkoitus: Verkkokaupan tilausten toimittaminen ja kanta-asiakasrekisterin ylläpitäminen.

5. Rekisterin tietosisältö:

  • Henkilön etu- ja sukunimi
  • Sähköpostiosoite
  • Postiosoite
  • Puhelinnumero
  • Tiedot käsitellyistä tilauksista

6. Säännönmukaiset tietolähteet:

Asiakasta koskevat tiedot saadaan mm.:

  • Lily & Noa verkkokaupan sivuilla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.
  • Tilauksien osoitetietojen kautta.
  • Asiakkaalta itseltään sähköpostilla tai puhelimitse.
  • Laskutustietojen perusteella tai asiakkaan tai yhteistyökumppanin julkisista yhteystiedoista.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle: Tietoja ei luovuteta Tmi Lily & Noan ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet: Rekisteristä ei ole olemassa manuaalista aineistoa. Tiedot sijaitsevat MyCashflow:n hallinnoimilla palvelimilla, jotka noudattavat asianmukaista tietosuojaa. Tietoja pääsee käsittelemään vain henkilöt joiden työtehtäviin tieto asiallisesti liittyy. Esimerkiksi kirjanpitäjä käsittelee laskuja, tilauksen lähettäjä käsittelee sähköpostiosoitetta ja verkkokaupan tekninen toimittaja teknisissä ylläpitotöissä. Tietoja ei säilytetä manuaalisesti.

9. Tarkastusoikeus:  Lily & Noan asiakasrekisteriin kuuluvalla on oikeus tarkistaa häntä koskevat  tallennetut tiedot. Asiakas voi pyytää tietojaan tarkastettavaksi asiakaspalvelu@lilynoa.fi.

10. Oikeus vaatia tietojen korjaamista: Rekisteröidyn tulee tarvittaessa lähettää tietojen korjaamispyyntö osoitteeseen asiakaspalvelu@lilynoa.fi ja korjaamme tiedot.

11. Muut henkilötietojen käsittelyyn liityvät oikeudet:

Kielto-oikeus

Asiakasrekisteriin kuuluvalla on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja sekä poistua listalta. 

Evästeisiin perustuvan viestinnän kieltäminen tapahtuu käyttäjän selaimen asetuksien kautta.

Laskutustietoja ja tilauksia ei voi poistaa, koska ne on säilytettävä kirjanpitolain mukaan.

EVÄSTEET

Tietoa evästeistä

Keräämme verkkosivustollamme evästeitä, joista osa parantaa sivun teknistä käytettävyyttä. Osa taas kerää tietoa käyttäjistä ja nämä evästeisiin perustuvat tiedot voivat olla mm. sivun käyttöä koskevaa sisältöä, kuten mitä sisältöä tarkastellaan eniten ja mitä laitteita käytetään eniten (esim. Google Analytics). Nämä ovat ns. kolmannen osapuolen evästeitä.

Evästeet kertovat jokaisesta käyttäjästä, mutta käyttäjää ei voida kuitenkaan tunnistaa tietojen perusteella, vaan he pysyvät anonyymeinä.  

www.lilynoa.fi-verkkokauppa kerää evästeitä sekä vierailijoista (visitors) että rekisteröityneistä käyttäjistä (users). Kun asiakas tekee tilauksen, hänen tietonsa tallentuvat verkkokaupan rekisteriin. Verkkokauppa käyttää myös evästeitä mm. tunnistaessaan ostoskoriin laittamisen oikeaan käyttäjään. Nämä ovat ns. välttämättömiä evästeitä, eikä ilman niitä verkkokauppa toimi kunnolla. Välttämättömiä evästeitä ovat myös GDPR-evästeet, joilla tallennetaan vierailijan tekemät valinnat hallintapaneelin kautta.

Verkkokaupan www.lilynoa.fi sivuilla olevat evästeet liittyvät ensisijaisesti markkinointiin ja sivustovierailijoiden Google analytics -seurantaan. Nämä tiedot eivät ole yhdistettävissä henkilötietoihin vaan pitävät sisällään vain ei-yksilöidyn tiedon vierailun kulusta. Jos vierailija ei jostain syystä kumminkaan halua vierailusta kerättävän kävijäseurantaa, selaimen evästeasetusten kautta se on mahdollista. Asetuksia voi muuttaa ja vaihtaa milloin vain.

 

VÄLTTÄMÄTTÖMÄT:

Verkkokaupan toiminnallisuuteen liityvät evästeet

MAINONTA

Facebook pikseli

Facebook pikselistä latautuvaa evästettä käytetään Facebook mainosten tehokkuuden seuraamiseen ja kohdentamiseen.

Kuinka estää eväste: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen

Google Adwords seurantakoodi

Adwords evästettä käytetään Google mainnonan tehokkuuden seurantaan ja kehittämiseen
Kuinka estää eväste: https://support.google.com/adwords/answer/32050

TILASTOT

_ga eväste on Google Analyticsin kävijäseurantaeväste, jolla mittaamme erilaisia vierailuparametrejä kuten kävijän kulkua, kestoa ja tulotapaa sivustolle. Tieto ei ole yksilöitävissä henkilötietoihin. Eväste kestää 2 vuotta, jos sitä ei tyhjennä selaimen välimuistista.

_gid eväste on samoin Google Analyticsin kävijäseurantaeväste, joka kestää 24 tuntia.

_gat eväste kestää 1 minuutin.  

MUUT

ShareThis -evästeet

_Unam eväste on osa ShareThis-palvelua ja seuraa vierailijoiden klikkauksia sivustolta sosiaalisen median palveluihin ”jaa tämä” tai ”tykkää meistä” -navigointipainikkeiden kautta sekä aikaa, kuinka kauan vierailija on ollut sivustolla. ShareThis ei yhdistä vierailijaa käyttäjätietoihin ellei vierailija ole kirjautuneena ShareThis-palveluun ja antanut tähän erillistä suostumusta.

Lisätietoa evästeestä: http://www.sharethis.com/privacy/

Istuntoevästeet

Nämä evästeet alkavat ”wfvt” – nämä evästeet sisältävät yleistä tietoa vierailijan sijainnista (jotta tiedetään, millä aikavyöhykkeellä vierailija on). Nämä tunnetaan nimellä istuntoevästeet, ja ne tuhotaan kun vierailija jättää sivuston.verkossa.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.3.2018 alkaen.

Tilaaminen

Voit tilata tuotteita ensisijaisesti käyttämällä verkkokaupan ostoskoria. Voit myös lähettää sähköpostia  osoitteeseen asiakaspalvelu@lilynoa.fi.

Hinnat ovat esillä tuotteiden yhteydessä. Tuotteisiin sisältyy arvonlisäveroa 24 %. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout, jonka kautta on seuraavat maksutavat:

Suomalaiset verkkopankkimaksut

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • LähiTapiola
  • POP Pankki
  • Nooa Säästöpankki
  • Ålandsbanken
  • Danske Bank
  • Aktia Pankki
  • S-Pankki
  • Handelsbanken

Luottokortit

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Neocard         

Lasku ja osamaksu

  • Jousto
  • Collector
  • Everyday.fi
  • SveaWebPay

Muut maksutavat

  • Lasku
  • PIVO / Siirto.
  • Mobiilimaksaminen

Lue lisää: https://checkout.fi/materiaali...

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olen vastaanottanut tilauksesi, saat välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalvelu@lilynoa.fi. Tarkasta, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Yhteystiedot:

asiakaspalvelu@lilynoa.fi (ensisijainen yhteydenottotapa)

044 9896508

Postiosoite:

Mesikämmenkatu 4, 15950 Lahti


Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimituskulut Suomeen (ei Ahvenanmaalle) on paketin koosta riippumatta 3,90€. Viroon 9€ Smartpostilla. Yli 100€ tilaukset ilman toimituskuluja. Jos osa tilauksesta palautetaan, niin että palautuksen jälkeen tilauksen summa jää alle 100€, postikulut vähennetään palautettavasta summasta. Mahdolliset kampanjat ilmaisista toimituskuluista koskee vain toimitusta Suomeen, EI Ahvenanmaalle tai Viroon.

Tuotteet toimitetaan edullisimmalla tavalla ja ensisijaisesti kirjeenä. Isommat tilaukset toimitetaan pakettina, jotka pitää noutaa lähimmästä postitoimipaikasta/pakettiautomaatista. Paketista saat aina lähetystunnuksen sähköpostiisi. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä kännykkääsi.

Ilmoitathan lisätietokenttään, jos et halua kirjetoimitusta. 

Tilauksia ei toimiteta postiennakolla.

Toimitusaika

Tilaukset toimitetaan postiin 0-3 työpäivän kuluessa, jos paketilla on kiire niin ilmoitathan asiasta tilauksen yhteydessä niin teen parhaani asian eteen. Tuotteet on myös mahdollista noutaa Lily & Noan puodista, Liikekeskus Kori, Koritie 2, Villähde. Katso vaihtuvat aukioloajat kohdasta Puoti - Aukioloajat tai sovi aika (asiakaspalvelu@lilynoa.fi).

Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitan myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

14 vuorokauden ILMAINEN vaihto- ja palautusoikeus normaalihintaisilla tuotteilla. Alehintaisten tuotteiden palautuksesta peritään 3€, tämä koskee myös alennuskoodeja.

Abroad ordering customer pays the return itself. About exchange, the new product can be ordered directly online and customer pays shipping costs.

Kaupan peruuttamisesta on ilmoitettava myyjälle esim. sähköpostilla, jonka jälkeen tuote on palautettava viipymättä. Palautusajan jälkeen tulleita palautuksia en voi hyväksyä. Voit vaihtaa tuotteen veloituksetta yhden kerran. 

Palautettavan vaatteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön, tuoteselostelaput kiinni ja täysin uuden veroinen. Muista siis tarkistaa vastaanottamasi vaatteet ennen tuotteen käyttöönottoa tai pesua. 

Muista pyytää palautuksestasi kuitti postissa.

Postiennakkolähetyksiä ei lunasteta.

Palautus maksetaan takaisin n. 1-5 päivän kuluessa, kun palautettavat tuotteet ovat saapuneet takaisin.

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta veloitan 7€.


Lahjakortti on voimassa 6 kk ostopäivästä ja on tämän ajan käytettävissä, kunnes summa on kokonaan käytetty. Lahjakorttia ei vaihdeta rahaksi. Jos lahjakortilla ostettu tuote palautetaan, annetaan vastaava summa takaisin uutena lahjakorttina. 


HUOM!  Vaihtojen ja palautusten välttämiseksi luethan huolellisesti tuotetiedot. Mikäli sinulla on jotain kysyttävää tai epäselvää, otathan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse lisätietojen saamiseksi. Kiitos <3

                                                                                                                           Terveisin, Marika /Lily & Noa

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.